Nieuwe Huisvestingsverordening

Onderwerp: Nieuwe Huisvestingsverordening

PvdA – Henny Keereweer

“Meneer de voorzitter!

De PvdA is blij met deze nieuwe Huisvestingsverordening.

We zijn het er mee eens om voor het aanbrengen van enkele aanvullingen op deze nieuwe verordening de komende paar maanden wat meer tijd te nemen en er geen haastwerk met het risico op fouten van te maken. LSD en de PvdA hadden al wel een amendement voorbereid, maar daar zitten nog wat haken en ogen aan, zo bleek vandaag.

Deze verordening geeft ons meer instrumenten om te proberen de woningmarkt op ons eiland van het slot te halen en zo meer woningen beschikbaar te krijgen voor onze woningzoekende jongeren en andere inwoners.

Het geeft ons ook meer mogelijkheden om de leefbaarheid van onze woongebieden te beschermen en te verbeteren. Vooral illegale toeristische verhuur van woningen is de PvdA al jaren een doorn in het oog!

En nu met die instrumenten aan de slag!

En nu ook meer gaan handhaven!

Eerder hebben de PvdA en LSD al gezorgd voor extra middelen om het aantal handhavers met de focus op de aanpak van illegale toeristische verhuur uit te breiden. Als het nodig is, is de PvdA bereid dat budget nogmaals te verhogen, hoewel we ons realiseren dat de krapte op de arbeidsmarkt wel problemen kan opleveren voor de invulling van die nieuwe functies.

Dank voorzitter!”

Henny Keereweer

Mijn nest was knal rood! Ik ben in 1957 in Leiden geboren. Daar ben ik ook opgegroeid, heb ik gestudeerd en heb ik tot begin maart 2018 altijd gewoond.  Er waren wel wat mensen die mij als rasechte Leidenaar voor gek verklaarden toen mijn vrouw, onze twee zeer levendige en sterke Pointers  en ikzelf  vervolgens

Meer over Henny Keereweer