Stichting Duinbehoud

Door Petri d’Anjou-Lems op 18 november 2018

Zaterdag 17 november organiseerden de duinconsulenten van de Stichting Duinbehoud een informatieve bijeenkomst over enkele actuele onderwerpen in het kader van ons duingebied. Alle raad- en commissieleden waren daarvoor uitgenodigd, de opkomst was helaas niet erg groot. We werden ontvangen op een toepasselijke locatie: op het strand, waar een heerlijk winterzonnetje scheen.

De aanwezigen werden door de duinconsulenten bijgepraat over de situatie op het Verklikkerstrand, de Zeeuwse Kustvisie en het belang daarvan en over de ontwikkelingen rondom het ‘Aandachtgebied Rampweg’.
Duidelijk werd dat we als raadsleden heel erg alert moeten blijven op ontwikkelingen die schadelijk kunnen zijn voor het gebied.

Petri d’Anjou-Lems, fractievoorzitter. De gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 zijn voor de Partij van de Arbeid op Schouwen-Duiveland teleurstellend verlopen. Weliswaar haalden we meer stemmen dan in 2014 maar het resultaat was toch dat we van twee naar één zetel gingen. Dat betekent dat ik het enige PvdA-raadslid ben deze periode. Gelukkig word ik daarbij ondersteund door