Regenboogvlag: update

Door Petri d’Anjou-Lems op 11 oktober 2018

Nadat op 27 september een meerderheid van de gemeenteraad zich uitsprak tegen het hijsen van de regenboogvlag op 11 oktober (coming-out dag) kwamen er heel veel reacties los op Schouwen-Duiveland.

Bij Pieter Zeeman heeft een leerling het initiatief genomen om als school de vlag wel te hijsen en de schoolleiding heeft hier positief op gereageerd. Obase heeft voor alle Obase-scholen een regenboogvlag aangeschaft en afgesproken dat die op 11 oktober gehesen ging worden. Daarnaast hebben heel veel inwoners van onze gemeente een vlag opgehangen.
De al aangekondigde actie van de partijen die de motie hadden ingediend heeft ook vorm gekregen. Er stond op 11 oktober een ‘regenboogcamper’ op het parkeerterrein Hatfieldpark waar een spreekuur werd gehouden.

Wij waren teleurgesteld toen onze motie geen meerderheid haalde, maar we vinden het geweldig dat de Schouwen-Duivelandse samenleving het op deze manier oppakt!

Petri d’Anjou-Lems, fractievoorzitter. De kandidaatstellingscommissie en vervolgens het bestuur en de ledenvergadering hebben mij het vertrouwen gegeven om de komende verkiezingen de kandidatenlijst aan te voeren. Ik heb daar zin in! Ik vertrouw er op dat de kiezers inmiddels weten wat ze aan de Partij van de Arbeid hebben: betrokken raadsleden die midden in de