17 september 2015

Praat mee over het strand op het strand

Het strand is van iedereen; strandslaaphuisjes hoeven we niet! Op zondagmiddag 27 september organiseren D66, PvdA en GroenLinks een openbare ledenborrel over het thema strandslaaphuisjes.

Iedereen is vanaf 15.30 uur welkom  in strandpaviljoen De Buurman, nabij de strandovergang (rotonde) van Westenschouwen.

D66, PvdA en GroenLinks zien niets in de plannen om op het strand strandslaaphuisjes te bouwen. Zij hebben dat vastgelegd in hun gezamenlijke 10 puntenplan dat zij voor de verkiezingen in 2014 hebben opgesteld.  De fracties van D66 en PvdA in de gemeenteraad waren dan ook géén voorstander van het onderzoek  dat de gemeente hier momenteel naar uitvoert. Het strand zoals dat nu is, maakt Schouwen-Duiveland juist uniek!

Schep mee!

Tijdens de bijeenkomst onderzoeken we het beslag dat strandslaaphuisjes nemen op de openbare ruimte. Iedereen is welkom om aan dit onderzoek deel te nemen. Neem hiervoor een schep of hark mee! Het onderzoek start om 14.00 uur vanaf de trap (zijde rotonde) bij de strandovergang in Westenschouwen.

Onder het genot van een drankje en hapje lichten de (steun)fractieleden van  PvdA,  D66 en GroenLinks vervolgens vanaf 15.30 uur in De Buurman de stand van zaken in het besluitvormingsproces toe en de mogelijkheden om de plannen te keren.