4 september 2015

Parkeermeterleed

Daar hebben we het weer … storing van apparatuur bij betaald parkeren! Er is al veel over gezegd en geschreven en er is nog geen oplossing. Dat blijkt ook door mensen die ons benaderen en aangeven hoe vervelend het is als, wegens een storing van de apparatuur, geen kaartje gekocht kan worden voor het betaald parkeren.

Wat doe je dan? De gok nemen en zonder kaartje parkeren? Of rechtsomkeert en elders de boodschappen doen? Wordt er wel of niet gehandhaafd als de parkeermeters een storing hebben? Hoeveel inkomsten loopt de gemeente hierdoor mis? Genoeg vragen om het onderwerp weer aan de orde te stellen. Dit hebben wij gedaan via een vraag tijdens de raadsvergadering van 3 september j.l. Wethouder Van Burg gaf aan dat het oplossen van de storingen lastiger is dan werd gedacht. Het bedrijf dat de apparatuur heeft geleverd heeft tot 8 september a.s. de tijd gekregen om de storingen op te lossen. Die datum dienen we nu af te wachten. Ook gaf zij aan dat coulant omgegaan wordt met het uitschrijven van boetes wanneer de parkeermeters in storing staan.

Hoe dit gaat aflopen weten we nog niet. Wat wij wel weten is dat wij als raad hierover worden geïnformeerd. Er komt dus zeker nog een vervolg!

(Parkeren met een app van bijvoorbeeld Parkmobile of YellowBrick gaat wel probleemloos gelukkig.)