Door Petri d’Anjou-Lems op 24 februari 2015

Openbaar Vervoer

Op 1 maart gaat de nieuwe dienstregeling voor het openbaar vervoer in. De provincie organiseerde hierover de afgelopen week informatiebijeenkomsten, maandag 23 februari was er zo’n bijeenkomst in het gemeentehuis in Zierikzee. Onze fractie was daar bij aanwezig.

Door de vragen en opmerkingen van de aanwezigen werd duidelijk waar knelpunten zitten. Het inzetten van haltetaxi’s is op zich wel een creatieve oplossing maar voor de gebruikers wel een dure! De kosten voor de rit met de haltetaxi vallen namelijk niet in een abonnement of een OV-jaarkaart , dus daarvoor moet extra betaald worden. Dat is zeker voor scholieren en studenten een behoorlijke extra kostenpost en past niet in onze visie dat onderwijs bereikbaar, toegankelijk en betaalbaar moet zijn voor iedereen.

Wij maken ons zorgen en hebben daarom schriftelijke vragen gesteld aan het college: Schriftelijke vragen OV

Petri d’Anjou-Lems, fractievoorzitter. De kandidaatstellingscommissie en vervolgens het bestuur en de ledenvergadering hebben mij het vertrouwen gegeven om de komende verkiezingen de kandidatenlijst aan te voeren. Ik heb daar zin in! Ik vertrouw er op dat de kiezers inmiddels weten wat ze aan de Partij van de Arbeid hebben: betrokken raadsleden die midden in de