Verkiezing 2014

Verkiezingsprogramma 2014  VOORAL SOCIAAL, PvdA Schouwen-Duiveland

Samen voor initiatief’, zo heet het 10 puntenplan dat we samen met D66 en GroenLinks hebben opgesteld. Met dat plan laten we zien aan de kiezers waar onze samenwerking en lijstverbinding op gebaseerd is. Daarnaast heeft de Partij van de Arbeid een eigen verkiezingsprogramma waarin we onze eigen sociaaldemocratisch accenten leggen: VOORAL SOCIAAL.

In de komende raadsperiode komen er grote veranderingen op de gemeente af in het sociale domein: de decentralisatie van de jeugdzorg en de AWBZ en de invoering van de Participatiewet en de wet Passend Onderwijs. De Partij van de Arbeid wil hierbij heel nadrukkelijk haar invloed uitoefenen om het beleid op de meest sociale manier vorm te geven.

Hier het volledige verkiezingsprogramma: Vooral Sociaal Verkiezingsprogramma 2014

De kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezing 2014 is door de Algemene Leden Vergadering op 30 november 2013 vastgesteld.

1. Petri d’Anjou-Lems, lijsttrekker
2. Corina van der Vliet-Hart
3. Brigitte Troost
4. Mirza Dzanic
5. Margreet Leijdekker
6. Piet Polderman
7. Ruud Boom
8. Anne van Mil
9. Huug Winfield
10. Albert de Vos
11. Gert-Jan van der Salm
12. Wijnand Renden
13. Dick van der Graaf
14. Mariëtte  in ’t Veld-Merle
15. Marnix van Stralen
16. Marieke de Mooij

Samenwerking tussen de progressieve partijen naar de verkiezingen van 2014 een feit.

We willen samen vooruit met Schouwen-Duiveland. Dat is nodig. Veranderingen in de samenleving en in het klimaat nodigen ons uit tot het nemen van initiatief. De gemeente krijgt er meer taken bij, maar moet het met minder geld doen. De verantwoordelijkheid voor ons eigen welzijn – en dat van anderen – komt dichter bij onszelf. We vertrouwen erop dat we samen met onze inwoners deze verantwoordelijkheid aankunnen. Wel vinden we dat dit vraagt om een andere gemeente. Een gemeente die mensen, bedrijven en instellingen met elkaar verbindt, die initiatief ondersteunt en creativiteit de ruimte geeft. Om samen met inwoners de vraagstukken van deze tijd aan te gaan. En deze te beantwoorden. Dat doen we samen, eilandelijk of regionaal als het goed is voor de kwaliteit van onze voorzieningen. Met onze aanpak sluiten we aan bij de behoeften van mensen. De mensen in Sir zijn nu eenmaal anders dan in Serooskerke en wat in Brouw wel werkt, hoeft dat in Bru helemaal nog niet te doen. Samen waar mogelijk, in de kern of wijk waar nodig! Als progressieve politieke partijen nemen we met dit 10 puntenplan het initiatief om in de komende raadsperiode samen te werken aan de toekomst van Schouwen-Duiveland. We gaan daarbij uit van datgene wat ons bindt. In de overtuiging dat we hierdoor meer kunnen betekenen voor ons mooie eiland en haar inwoners.

De lokale besturen van
Partij van de Arbeid, Groenlinks en D66 Schouwen-Duiveland ,

september 2013

Hier het volledige 10 puntenplan: 10 puntenplan definitief